Results 1 to 10 of 10

Thread: Wie kan mij helpen?

always112's Avatar

Default Wie kan mij helpen?

Stel dat mijn ouders in de uitkering zitten. En ik ben 22 jaar en loop stage en krijg een vergoeding, heeft dit invloed op mijn ouders?

Wie mijn vraag kan beantwoorden krijgt groen
    Een dichter zei:
    "Net alsof het kloppen van het hart tegen de persoon zegt: ,,Waarlijk het leven bestaat slechts uit minuten en seconden. Zorg er dus voor dat je voor jouw ziel bekendheid werft voordat je sterft. Want bekendheid onder de mensen (na jou dood) is als een tweede leven.”

Inkomen thuiswonende kinderen
    Het inkomen van thuiswonende kinderen wordt niet verrekend met de bijstandsuitkering die een ander gezinslid ontvangt. Als er meer volwassenen in uw huishouden zijn, dan krijgt u minder bijstand per persoon. Dit voorkomt een opeenstapeling van uitkeringen.
    ~~~~ Imam Malik, rahimahoeAllaah, heeft gezegd: “Als ik ooit in mijn leven zou roddelen, dan zou ik roddelen over mijn ouders. Zij hebben meer recht op (de beloning die van mij naar hun wordt toegeschreven wegens mijn roddel).” ~~~~

Inkomsten van uw inwonend kind
    Alle inkomsten van uw inwonend*kinde tot en met 17 jaar oud worden vrijgelaten (dit geldt ook voor een krantenwijk of vakantiebaan).
    Een laag inkomen van kinderen van 18 jaar en ouder heeft geen invloed op de hoogte van uw uitkering. Met een laag inkomen wordt per 1-1-2010 bedoeld: maximaal € 604,15 per maand. Als uw kind een hoger inkomen heeft wordt uw uitkering verlaagd met 10% van het minimumloon.
    Inkomsten van studerende kinderen worden volledig vrijgelaten en hebben geen invloed op de hoogte van uw uitkering. Het gaat dan om kinderen die onderwijs of een beroepsopleiding volgen waarvoor aanspraak bestaat op studiefinanciering óf op een tegemoetkoming in de onderwijsbijdrage en de schoolkosten.
    ~~~~ Imam Malik, rahimahoeAllaah, heeft gezegd: “Als ik ooit in mijn leven zou roddelen, dan zou ik roddelen over mijn ouders. Zij hebben meer recht op (de beloning die van mij naar hun wordt toegeschreven wegens mijn roddel).” ~~~~

always112's Avatar

Dus ik kan gewoon stagevergoeding krijgen omdat ik vrij ben omdat ik studeer toch? Tekst is langdradig.
    Een dichter zei:
    "Net alsof het kloppen van het hart tegen de persoon zegt: ,,Waarlijk het leven bestaat slechts uit minuten en seconden. Zorg er dus voor dat je voor jouw ziel bekendheid werft voordat je sterft. Want bekendheid onder de mensen (na jou dood) is als een tweede leven.”

Als dat minder is dan wat nerd aangaf zal het geen invloed hebben voor de inkomsten van je ouders.
    Maar heb je geen contact opgenomen met iemand die verstand heeft van de belasting of eventueel de belastingdienst zelf? Of doe je dat laatste liever niet?

always112's Avatar

Ik ga het navragen...
    Een dichter zei:

En wat is de conclusie?

Ik wilde net zeggen :eek:
    een vriendin van me haar moeder zit in de bijstand en zij mag niet teveel verdienen want anders wordt haar moeder gekort. ze is 24.

en een ander meisje is uit huis gegaan want haar ouders zitten nu in de bijstand vanwege werkloos te zijn geworden zodat zij ook normaal geld kan ontvangen

always112's Avatar

Heeft wel invloed
    Een dichter zei:

wel he.
    vooral als je zehma volwassen bent dan houden ze alles in. hetzelfde geldt als je ouders schulden hebben en jij hebt een inkomen dan kan daar ook geld van worden ingehouden en wordt betaald aan de schuldeisers

Members who have read this thread: 0

There are no members to list at the moment.

Bladwijzers

Bladwijzers