Results 1 to 2 of 2

Thread: Wat valt niet onder het eigen risico zorgverzekering?

Default Wat valt niet onder het eigen risico zorgverzekering?

Welke zorgkosten worden gewoon vergoed en welke vallen onder eigen risico?

Wil erop gaan letten en geen eigen risico betalen volgend jaar! Wie kan me helpen?

Het eigen risico geldt niet voor behandelingen door de huisarts, verloskundige zorg en kraamzorg.

Als u 18 jaar of ouder bent, betaalt u het eerste deel van de zorg die u krijgt zelf. Dit eigen risico is € 350. Het eigen risico geldt niet voor zorg van uw huisarts. Die krijgt u altijd vergoed. Ook enkele andere vormen van zorg krijgt u altijd vergoed.

Zorg die niet onder het eigen risico van de basisverzekering valt
    U betaalt geen eigen risico voor:

de huisarts;
    verloskundige zorg en kraamzorg;
    nationale bevolkingsonderzoeken, zoals het borstkankeronderzoek;
    de griepprik;
    zorg die uw aanvullende verzekering vergoedt.

Vrijwillig hoger eigen risico
    U kunt vrijwillig kiezen voor een hoger eigen risico. Uw maandelijkse premie voor de basisverzekering is dan lager.

Compensatie eigen risico (Cer)
    Bent u 18 jaar of ouder en heeft u hoge zorgkosten? Dan krijgt u misschien een tegemoetkoming voor het eigen risico. Dit heetde Compensatie eigen risico (Cer). De hoogte hiervan is in 2013 € 99 . Het CAK keert dit bedrag aan het einde van het jaar uit. Als u recht heeft op de Cer, krijgt u hierover automatisch bericht van het CAK. Heeft u geen brief ontvangen terwijl u wel aan de voorwaarden voor de Cer voldoet? Neem dan contact op met het CAK.

Hogere zorgtoeslag door verhoging eigen risico
    Mensen met een laag inkomen krijgen extra zorgtoeslag in 2013. Dit komt door de verhoging van het eigen risico. Het maximumbedrag voor zorgtoeslag is in 2013 € 115 per jaar per persoon hoger dan in 2012.
    Last edited by nerd; 12-11-2013 at 07:31.
    ~~~~ Imam Malik, rahimahoeAllaah, heeft gezegd: “Als ik ooit in mijn leven zou roddelen, dan zou ik roddelen over mijn ouders. Zij hebben meer recht op (de beloning die van mij naar hun wordt toegeschreven wegens mijn roddel).” ~~~~

Members who have read this thread: 0

There are no members to list at the moment.

Tags for this Thread

Bladwijzers

Bladwijzers