Results 1 to 6 of 6

Thread: Ik kom niet overeen met mijn man. Help!

Default Ik kom niet overeen met mijn man. Help!

Salaam iedereen..
    ik ben hier pas nieuw en ik zit met een groot probleem.. ik wil graag mijn hart luchten bij jullie.

ik ben een jongedame van 20jaar en ben nu 9maanden getrouwd. Ik heb het gevoel dat ik het werkelijk allemaal niet meer aankan.. ik ben ten einde raad.

ik kan echt niet meer leven met mijn man. We hebben bijna elke dag ruzie en meestal gaat het om geld. Het zit zo dat ik niet werk en hij wi
    el.. ik ben pas afgestudeerd en nog werkzoekende. Mijn man is echt heel gierig. Hij wil geen cent uitgeven. Als we inkopen gaan doen mag ik niet alles pakken wat ik wil. Als ik bv een zak chips neem mag dat niet omdat het te duur is.. ik krijg maandelijks 100euro kindergeld omdat ik pas ben afgestudeerd en werkzoekende ben. Met dit geld koop ik mijn eigen eten. Het eten wat hij niet wil kopen voor me. Als ik kleren wil.kopen wil hij het niet betalen of zegt hij we hebben geen geld. En nee ik ben niet iemand die merken draagt ofzo. Ik koop me eigen kleding..

ik heb onlangs ontdekt dat mijn man geld spaart bij een andere bank op een andere rekening. Dus als zijn spaargeld gaat naar die rekening wat ik niet ken. Dit doet hij zodat ik niet weet hoeveel geld hij heeft. Ik vroeg of ik volmacht mocht krijgen op zijn rekening zodat ik ook een kaart had van zijn rekening want ik heb geen inkomen. Is normaal toch? Wat van hem is, is van mij en andersom ook. Maar hij wilt dit niet.. ik ben op zoek naar een baan maar in deze tijd is het zo moeilijk.

Wat moet ik doen? Ik ben het zo beu.. hij geeft me niets. Hij onderhoudt me niet. Hij heeft me nooit eens een bloemetje gekocht. We gaan nooit eens een uitstapje doen omdat hij gwn geen geld wilt uitgeven.. hij heeft zo een moeilijk karakter. Ookal doe ik niets fout toch zoekt hij iets om ruzie over te maken. Hij toont geen respect. Ik maak hem elke dag eten ookal hebben we ruzie. Ik maak zijn lunch voor hij gaat werken. Ik doe men huishouden en als hij terug is van werk is er ook eten op tafel. Maar hij toont geen dankbaarheid. Mijn hart is gebroken en ik heb schrik dat trouwen met hem een vergissing was. Ik wens soms dat ik nooit met met getrouwd was..

always112's Avatar

Ik vind het heel naar voor je. Hoe was hij voor het huwelijk? Pobeer met hem te praten en maak Hm duidelijk dat je anders zelf geen inkomen hebt.
    Een dichter zei:
    "Net alsof het kloppen van het hart tegen de persoon zegt: ,,Waarlijk het leven bestaat slechts uit minuten en seconden. Zorg er dus voor dat je voor jouw ziel bekendheid werft voordat je sterft. Want bekendheid onder de mensen (na jou dood) is als een tweede leven.Ф

Wa'alaikoem assalaam,

Wat jammer om te horen.
    Ik denk dat jullie beide veel te jong getrouwd zijn.
    Zolang hij zijn verplichtingen nakomt als man doet hij niet heel veel verkeerd.
    Jij kan lunch en avondeten maken voor hem dus de nodige boodchappen doet hij wel en daar moet jij ook van eten.
    Het is gierig van hem dat je geen chips of andere lekkers mag kopen maar waarschijnlijk doet ie dat ook niet voor zichzelf.
    Ik denk dat jij niet veel hebt te zeggen over zijn spaargeld, hij werkt er keihard voor. Hij zet het apart voor jullie beide...jullie zijn samen getrouwd. Jullie zijn pas getrouwd, miss kennen jullie mekaar nog niet goed genoeg...ja dan deel je nog niet alles misschien.
    Jij kan met 100 euro best veel doen(aangezien je niet van de merk bent).
    Geloof me er zijn gezinnen(met 2a3 kids) die van 20 euro per week leven. Doe een beetje liqtisad en hou van je eigen centjes wat apart in de spaarpot van moeder of zusje zodat je er op terug kan vallen.
    Vind het sneu voor je dat ie geen respect toont, jullie zijn in de bloei van julie leventje en kunnen het heel leuk hebben samen.
    Koop jij anders een leuk kadootje voor hem, leer hem hoe het moet....In-shaa'Allah begrijpt ie het en zal jij later ook leuke kadootjes/bloemen krijgen.
    Praat veel met hem, maar spreek hem hier niet over aan als hij in een rot bui is want dan valt er met een man niet te praten.
    Een lekker kopje thee, beetje knuffelen en dan zeggen schat: ik vind het jammer dat wij bla bla bla bla

Succes meid, in-shaa'Allah zal er gauw verandering komen maar vergeet niet dat je pas getrouwd bent en dat jullie elkaar nog echt moeten leren kennen.
    tesriet nwanzaar

praat met hem. blijkbaar zit het je dwars dat hij bv nog nooit bloemen voor je heeft gekocht of zoals ayalou zegt koop iets voor hem, leer hem hoe het hoort en wat normaal is. praat met hem en zeg dat je het vervelend vindt en dat je er last van hebt zonder ruzie te maken. gair in sha allah

broederrr's Avatar

Salaamu 'alaikom,

Naar mijn idee, ligt het probleem in de communicatie en het erkennen van de rechten die iemand heeft en het voldoen van iemands plichten. Hij dient zijn Heer te vrezen en zijn plichten na te komen. Te vroeg getrouwd is lariekoek (onzin). Want je hebt genoeg gierige mensen die 30,40 of ouder zijn, daarnaast ken je eigenlijk niemand tot dat je met diegene onder ййn dak woont. Geduld en vertrouwen in jouw Heer is jouw redmiddel, in-sha'Allaah. Zorg ervoor dat je nooit om hoef te kijken van "wat als ik het nou zo had geprobeerd?" Probeer je best te doen, om de moeilijke situatie waar in je nu verkeerd een positieve twist te geven. Verricht jouw smeekbeden tot jouw Heer en weet dat Hij, de Alhorende is.

Doe er alles aan om je huwelijk te redden!

En Allaah weet het beste.

Wa salaam.

Default знакомиться онлайн

Хотите познакомиться?
    Я не могу дождаться

зрелая девушка смотреть

Members who have read this thread: 2

Bladwijzers

Bladwijzers