Results 1 to 2 of 2

Thread: Als je me niet kan vinden in Jennah, vraag dan naar mij..

Default Als je me niet kan vinden in Jennah, vraag dan naar mij..

Als je me niet kan vinden in Jennah, vraag dan naar mij..

Als de mensen van Jennah het Paradijs binnengaan, en ze vinden hun naaste vrienden niet die samen met hen het goede deden in deze wereld, dan zullen zij bemiddelen voor hen tegenover Allah Ta'ala en ze zullen zeggen:
    “O Rabb wij hadden broeders die met ons het gebed verichtten en vastten, maar wij zien hen niet!"
    Allah Ta’ala, zal zeggen:
    “Ga naar het Vuur en haal iedere persoon er uit die ook maar de hoeveelheid van een atoom aan imaan had in zijn hart!"

[Een gelijksoortige overlevering is bekend van Bukhari (7704) en Muslim van de hadith van Abu Sa’eed Al-Khudari]

En Hassan Basri, rahimahu Allah, zei:
    “Zorg dat je veel gelovige vrienden hebt want zij kunnen bemiddelen voor jou op Yawm al Qiyama."

Ibnul Jawzi, rahimahu Allah, zei :
    “Als je mij niet kan vinden in Jennah, vraag dan naar mij:
    ‘O onze Rabb, ..., zoon van ..., herinnerde ons altijd aan U.'

1- Hasan al-Basri, de grote geleerde, zegt ''Als je mij niet kan vinden in Jennah.."; iemand van zijn status.. zie zijn nederigheid, alsnog gaat hij er niet zomaar vanuit dat hij het Paradijs zal betreden.

2- Het is belangrijk dat wij onszelf omringen met goed en oprecht gezelschap.

Dus mijn vriend, ik vraag jou nederig: Als je me niet kan vinden in Jennah, alsjeblieft, vraag dan naar mij...

Dank je

Members who have read this thread: 0

There are no members to list at the moment.

Bladwijzers

Bladwijzers