Results 1 to 5 of 5

Thread: Help, hebben jullie advies hoe we dit het best kunnen aanpakken?

Default Help, hebben jullie advies hoe we dit het best kunnen aanpakken?

Salam oe3laikoem iedereen,

Ik heb een probleempje. Naja, ik eigenlijk niet, mijn zus wel. Het zit zo.
    Mijn zus heeft een jongen leren kennen via haar werk en nu is hij van plan om langs te komen om haar hand te vragen.
    Daar ben ik hartstikke blij om natuurlijk, mijn zus heeft me alles verteld en hij is een goede moslim die zijn weg kent en zijn eigen baan/huis etc. heeft.

Probleem is: wij zijn berbers en hij is Arabisch en mijn zus en ik hebben absoluut niks tegen Arabieren, maar onze moeder wel...

Ze weet van dit alles nog helemaal niks, maar mijn zus wil het haar wel vertellen maar ze is erg bang voor haar reactie. In het verleden heeft onze moeder al zeer duidelijk gemaakt dat ze elke Arabier die hier zal komen weg zal sturen.

Dit vinden wij absurd, want wat heeft het er mee te maken of iemand Arabisch of Berbers is? Zolang hij maar gelooft in Allah swt en zich houdt aan de zuilen zie ik er geen probleem in.
    Hier heb ik het al met mijn moeder over gehad, meerdere malen zelfs, maar ze wil niet inzien dat zoiets geen kwestie van geloof is maar kwestie van cultuurverschil.

Dus nu vraag ik jullie om advies: hoe kan mijn zus het best aan mijn moeder vertellen dat een lieve Arabier die ze nu goed kent langs wilt komen voor haar hand en nog beter: hoe kunnen we onze moeder van gedachten laten veranderen zodat ze niet zo negatief over Arabieren denkt?

Alvast bedankt, we zitten er erg mee.

Tiewliewla

Dit is een bekend probleem en komt vaak voor. 9 van de 10 keer loopt het gewoon goed uit.

Begint altijd met taghnent (koppigheid), maar uiteindelijk moet ze zich erbij neerleggen.

Zij trouwt niet, maar haar dochter. Ze moet niet de geluk van haar dochter in de weg gaan staan om zo iets doms en achterlijk!

We worden door allah niet beoordeeld op onze arabisch of berber achtergrond.
    ~~~~ Imam Malik, rahimahoeAllaah, heeft gezegd: “Als ik ooit in mijn leven zou roddelen, dan zou ik roddelen over mijn ouders. Zij hebben meer recht op (de beloning die van mij naar hun wordt toegeschreven wegens mijn roddel).” ~~~~

Quote Originally Posted by nerd View Post
    Dit is een bekend probleem en komt vaak voor. 9 van de 10 keer loopt het gewoon goed uit.

Begint altijd met taghnent (koppigheid), maar uiteindelijk moet ze zich erbij neerleggen.

Zij trouwt niet, maar haar dochter. Ze moet niet de geluk van haar dochter in de weg gaan staan om zo iets doms en achterlijk!

We worden door allah niet beoordeeld op onze arabisch of berber achtergrond.

Ja dat vinden we ook, maar mijn moeder denkt helaas niet zo. Die vindt het al erg als de jongen wel Berbers is maar van een 'andere stam' dan de onze is, als je begrijpt wat ik bedoel. Dus ik denk dat wij bij die 1 van de 10 x zitten dat het niet vanzelf wel goed gaat... :(

En hoe denkt jullie vader hierover?
    ~~~~ Imam Malik, rahimahoeAllaah, heeft gezegd: “Als ik ooit in mijn leven zou roddelen, dan zou ik roddelen over mijn ouders. Zij hebben meer recht op (de beloning die van mij naar hun wordt toegeschreven wegens mijn roddel).” ~~~~

Ik wil het wel gaan vertellen

Members who have read this thread: 0

There are no members to list at the moment.

Bladwijzers

Bladwijzers