Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 23

Thread: Wat moet ik ervan denken

Default Wat moet ik ervan denken

Sallaam allemaal
    LANG GELEDEN !!!!
    Kwam wel eens kijken op de site , maar logde me niet in hahahah
    Maar heb een vraagje voor jullie

Ik heb salaat istighar verricht ivm een keuze over trouwen
    Er is een jongen die mij wilt en ik hem , maar hij is VEEL TE VROEG komen hand vragen want mijn vader zei neen !
    Nu na 2 jaar is er nog altijd iets tussen ons
    Ik heb hem een jaar niet gesproken maar dacht altijd aan hem
    Ik had dan besloten om het 1 kans te geven , hem terug te laten komen en als mijn vader dan neen zegt , ging ik met men vader praten .
    Daarvoor heb ik dus salaat istighar verricht
    Ik vroeg Allah (swt) of ik met men vader zou gaan praten en jaaa zeggen of het gewoon zo laten
    Ik had Soebhannallah een heeeeeeel sterk gevooel hiernaa om ervoor te gaan
    Ik heb die nacht ook gedroomd dat ik samen was met deze jongen .

En vandaag dacht ik eraan , dat ik sinds de salaat istighar terug met hem contact heb , na een jaaaar ! , het is percies makkelijker geworden om terug contact te hebben .

MAAAR nu heb ik op andere site gelezen dat je niet op gevoel of dromen moet afgaan ?!!!!

En nu weet ik niet wat ik ervan moet denken !

Wie kan mij hiermee helpen
    Ik heb deze topic hier geopend omdat de leden het meeste op deze rubriek zitten :lachen:
    Miss_21 Is mijn sgattie :hug: Meicro Matalsi berberselady :hug:

Je topic staat in deze rubriek gepast. Ik neem aan dat het geen onzin is en dat je graag serieuze reacties verwacht. Persoonlijk heb ik er geen mening over.

hahah ok geen probleem

Shokran

Alaikoem Assalaam,

Ten eerste wil ik zeggen dat ik t heel goed van je vind dat je salaat Istikhara hebt gebid.
    Het beste is om de salaat een aantal malen te bidden, het liefst in de avond na Isha gebed of lfajr gebed.
    Ik weet niet wat je precies hebt gelezen maar het is zo dat je na het gebed(niet meteen) een gevoel krijgt over hoe je verder moet.
    Als het gevoel aanhoud dan is t waarschijnlijk t juiste Allahoe A3lam.

ze zeggen inderdaad dat je niet van een droom moet uitgaan..

Ik zou het gebed nog een aantal keer bidden en Incha'Allah dat je gevoel goed blijft.
    Als het een goede jongen is dan zou ik inderdaad met je ouders praten.
    Het is voor je ouders niet toegestaan om een goede moslimman af te wijzen.

en Allah swt weet t beste

succes verder meid.

Shokran voor je raad Ayalou
    Ik zal istaghara gebed inshallah nog eens verrichten
    Had ook gelezen vanaf je een "teken" krijgt moet je die niet meer verrichten
    Allah oe alam

Quote Originally Posted by La Dunyaa View Post
    Shokran voor je raad Ayalou
    Ik zal istaghara gebed inshallah nog eens verrichten
    Had ook gelezen vanaf je een "teken" krijgt moet je die niet meer verrichten
    Allah oe alam
    Allahoe A3lam lieverd.
    het is meer een gevoel dat je krijgt en als die aanhoud dan is t juiste Incha'Allah

ik hoop voor je dat je gevoel goed blijft.

succes verder:kusje:

Quote Originally Posted by ayalou View Post
    Allahoe A3lam lieverd.
    het is meer een gevoel dat je krijgt en als die aanhoud dan is t juiste Incha'Allah

ik hoop voor je dat je gevoel goed blijft.

succes verder:kusje:
    Shokran :kusje::kusje::kusje:

Ik hoop dat je het goed doet.

ik plaats het hier voor je

Wanneer men met een probleem zit of voor een bepaalde keuze staat kan men de zogenaamde salaat Istigharah verrichten. Hierin vraag je Allah om hulp bij jouw probleem/keuze. Lees hieronder hoe dit gebed verricht kan worden.

Djabier ibn abdellah Assalamie (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft gezegd:

"De boodschapper van Allah Sallalahu 'alaihi wasalam leerde zijn metgezellen Al iskhraha in alle zaken, zoals hij de soera's van de Qor'aan aan hun leerde. Hij Sallalahu 'alaihi wasalam zei:

"Wanneer één van jullie met iets zit, dient hij twee rak'as te bidden buiten de verplichte gebeden. En te zeggen:"

"Allahumma innie astakhieroeka bi ‘ilmieka wa astaqdieroeka biqoedratieka wa as-aloeka mien fadhlieka, fa-innaka taqdiroe walaa aqdir, wa ta’lamoe wa laa a’lam wa anta ‘aallaam l-ghoeyoeb, allahoemma in koenta ta’lamu enna hadaa l-amra (en je noemt je vraag waarmee je zit, bijvoorbeeld : een huwelijk met …..) khairoen li fie dienie wa ma’aashi wa aaqibatie amrie. Faqdoerhoe li wa yassierhoe lie thoemma baariek liee fiehie wa in koenta ta’lamuu anna haada l-amra sharroen lie fie dieniee wa ma’aashie wa ‘aaqibati amri fasrifhoe 'anni wasrifni 'anhoe waqdoer liya l-khayra 'haythoe kaana thoemma ardinie bihi" {overgeleverd dor Boekharie: 6841.}

Vertaling:

"O Allah ! Ik zoek leiding van Uw kennis en kracht van Uw macht , en ik vraag om Uw veelomvattende zegeningen, U beschikt en ik niet , U weet en ik niet, En U bezit kennis van het onwaarneembare (Al ghoyoob). O Allah ! Als U weet dat deze aangelegenheid (hier geeft u aan, wat u Allah wilt vragen) gunstig is voor mijn religie en mijn (levens)onderhoud en voor mij in het Hiernamaals (of zeg : Als het beter is voor mijn huidige en latere noodzaak) laat U het dan voor mij bepalen en maak het gemakkelijk voor mij om het te verkrijgen, en zegen mij hiermee. En als U weet dat deze aangelegenheid schadelijk is voor mij in mijn religie en mijn (levens)onderhoud en in het Hiernamaals (of zeg : Als het slecht is voor mijn huidige en latere noodzaak), Houdt het dan ver weg van mij en laat mij hiervan verwijderd zijn. En verorden datgene wat goed is voor mij en laat mij hier tevredenheid in vinden.
    Wat elkaar toebehoort , Zal bij elkaar komen

op dromen moet je inderdaad niet vertrouwen..
    want als je slaapt kan de duivel ook gewoon in je dromen komen..
    ik denk dat wanneer jou intensie zuiver is je wel kan vertrouwen op je gevoel
    Niemand anders dan jezelf zijn, in een wereld die dag en nacht zijn best doet je tot iemand anders te maken,
    betekent de zwaarste strijd leveren die een mens kan leveren.

I wasn’t just kissing him, I was telling his lips a secret:kusje:

Quote Originally Posted by Meicro View Post
    Ik hoop dat je het goed doet.

ik plaats het hier voor je

Wanneer men met een probleem zit of voor een bepaalde keuze staat kan men de zogenaamde salaat Istigharah verrichten. Hierin vraag je Allah om hulp bij jouw probleem/keuze. Lees hieronder hoe dit gebed verricht kan worden.

Djabier ibn abdellah Assalamie (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft gezegd:

"De boodschapper van Allah Sallalahu 'alaihi wasalam leerde zijn metgezellen Al iskhraha in alle zaken, zoals hij de soera's van de Qor'aan aan hun leerde. Hij Sallalahu 'alaihi wasalam zei:

"Wanneer één van jullie met iets zit, dient hij twee rak'as te bidden buiten de verplichte gebeden. En te zeggen:"

"Allahumma innie astakhieroeka bi ‘ilmieka wa astaqdieroeka biqoedratieka wa as-aloeka mien fadhlieka, fa-innaka taqdiroe walaa aqdir, wa ta’lamoe wa laa a’lam wa anta ‘aallaam l-ghoeyoeb, allahoemma in koenta ta’lamu enna hadaa l-amra (en je noemt je vraag waarmee je zit, bijvoorbeeld : een huwelijk met …..) khairoen li fie dienie wa ma’aashi wa aaqibatie amrie. Faqdoerhoe li wa yassierhoe lie thoemma baariek liee fiehie wa in koenta ta’lamuu anna haada l-amra sharroen lie fie dieniee wa ma’aashie wa ‘aaqibati amri fasrifhoe 'anni wasrifni 'anhoe waqdoer liya l-khayra 'haythoe kaana thoemma ardinie bihi" {overgeleverd dor Boekharie: 6841.}

Vertaling:

"O Allah ! Ik zoek leiding van Uw kennis en kracht van Uw macht , en ik vraag om Uw veelomvattende zegeningen, U beschikt en ik niet , U weet en ik niet, En U bezit kennis van het onwaarneembare (Al ghoyoob). O Allah ! Als U weet dat deze aangelegenheid (hier geeft u aan, wat u Allah wilt vragen) gunstig is voor mijn religie en mijn (levens)onderhoud en voor mij in het Hiernamaals (of zeg : Als het beter is voor mijn huidige en latere noodzaak) laat U het dan voor mij bepalen en maak het gemakkelijk voor mij om het te verkrijgen, en zegen mij hiermee. En als U weet dat deze aangelegenheid schadelijk is voor mij in mijn religie en mijn (levens)onderhoud en in het Hiernamaals (of zeg : Als het slecht is voor mijn huidige en latere noodzaak), Houdt het dan ver weg van mij en laat mij hiervan verwijderd zijn. En verorden datgene wat goed is voor mij en laat mij hier tevredenheid in vinden.

na fadhlieka hoort al-hadiem(min fadhlieka al-hadiem)
    @meicro wil je even controleren of t klopt? bedankt