VEGAN CHEESECAKE - VEGAN LIMOEN CHEESECAKE - GLUTENVRIJE CHEESECAKE - NO BAKE CHEESECAKE

Nou, ik geloof dat ik zo wel alle tags heb gehad haha. Hierbij het recept voor een limoen cheesecake. De cheesecake is no bake, glutenvrij en een van de gezondere cheesecakes out there.

Wat heb je nodig:

cheesefrosting -

200 gram cashewnoten geweekt in warm water voor 30 min

rasp van 3 of 4 limoenen

4 el limoensap

80 ml kokosolie

130 ml amandelmelk

2 vanille suiker

Doe alles in een GOEDE blender. Dit proces vraagt veel van je hakmolen/blender. je moet ook een poosje blenden dus je blender moet er wel tegen kunnen.

Mix alles goed door, als het te vast komt te staan voeg je wat amandelmelk bij. Je moet blijven mixen tot het een mengsel wordt waarbij het luchtig is geworden en waarbij de cashewnoten helemaal vloeibaar is geworden. Bij mij duurde dit zo'n 15 min.

het lijkt allemaal eerst heel waterig maar het wordt echt stevig, als je maar blijft blenden

Het lijkt op een gegeven moment alsof je eieren en suiker samen hebt gemixt, het wordt wat licht van kleur, steviger en luchtig. Dan laat je het een beetje opstijven in de koelkast of diepvries.

Ondertussen gaan we dan de bodem vast klaarmaken, hiervoor heb je nodig:

stuk of 7-10 dadels even in water geweekt anders kunnen ze je hakmolen stukmaken

2 grote zakken verschillende noten (of welke je lekker vindt)

beetje kokosolie zodat alles aan elkaar blijft plakken

Doe alles weer in een hakmolentje en mix het tussen grof en fijn in.

De dadels zorgen er voor dat de noten blijven plakken.

Doe alles in een kom en voeg wat kokosolie toe om er een stevige bodem van te maken.

Druk alles goed aan in een bakvorm en laat ook dit uitharden in de koelkast of diepvries.

Als de bodem hard is doe je de 'cheese'mengsel over de noten heen. Laat het dan overnacht in de koelkast opstijven of zet het in de diepvries om het proces te versnellen