Page 1 of 19 12311 ... LastLast
Results 1 to 10 of 188

Thread: Wil je Auto invoeren in Marokko ik kan je helpen met informatie

Default Wil je Auto invoeren in Marokko ik kan je helpen met informatie

Mocht je je afvragen hoeveel het kost om een bepaalde auto in Marokko in te voeren, dan kan ik je helpen met de berekening en de te verwachten kosten.

Voor zowel de normale invoerder als voor de 65+ en voor de mensen die meer dan 80% arbeidsongeschikt zijn.

Wat ik van je nodig heb is de merk en het type auto
    De datum van het auto dat het is afgegeven.
    ~~~~ Imam Malik, rahimahoeAllaah, heeft gezegd: “Als ik ooit in mijn leven zou roddelen, dan zou ik roddelen over mijn ouders. Zij hebben meer recht op (de beloning die van mij naar hun wordt toegeschreven wegens mijn roddel).” ~~~~

eehm oke meneer Nerd

Mijn vader wil een Audi a4 gaan invoeren bouwjaar 2003 op zijn vaders naam(mijn opa is 70 jr)

hoeveel gaat het hem kosten als die het op zijn vaders naam zet en hoeveel als die het gewoon op zijn naam zet.

Quote Originally Posted by nerd View Post
    Mocht je je afvragen hoeveel het kost om een bepaalde auto in Marokko in te voeren, dan kan ik je helpen met de berekening en de te verwachten kosten.

Voor zowel de normale invoerder als voor de 65+ en voor de mensen die meer dan 80% arbeidsongeschikt zijn.

Wat ik van je nodig heb is de merk en het type auto
    De datum van het auto dat het is afgegeven.

Dat wist ik niet van mensen die arbeidsongeschikt daar ook voor in aanmerking kwamen.
    Wat elkaar toebehoort , Zal bij elkaar komen

Quote Originally Posted by Meicro View Post
    Dat wist ik niet van mensen die arbeidsongeschikt daar ook voor in aanmerking kwamen.
    Dat weten heel veel mensen maar die regeling is er ook met mensen uit Nederland ba3da sowieso. :vriendschap:
    ~~~~ Imam Malik, rahimahoeAllaah, heeft gezegd: “Als ik ooit in mijn leven zou roddelen, dan zou ik roddelen over mijn ouders. Zij hebben meer recht op (de beloning die van mij naar hun wordt toegeschreven wegens mijn roddel).” ~~~~

Quote Originally Posted by zinazina View Post
    eehm oke meneer Nerd

Mijn vader wil een Audi a4 gaan invoeren bouwjaar 2003 op zijn vaders naam(mijn opa is 70 jr)

hoeveel gaat het hem kosten als die het op zijn vaders naam zet en hoeveel als die het gewoon op zijn naam zet.
    Normaal invoeren is: 122 369 DH (12.000,- euro ongeveer)
    voor 65+ of meer dan 80% arbeidsongeschikt: 26 519 DH (2.500 euro ongeveer)

Het scheelt dus 9.500 euro:)

er wordt door sommige beweert dat de invoerbelasting vanaf 2011?? wordt afgeschaft. weet jij daar wat over?

graag wil het te betalen bedrag van de volgende auto weten:
    Mercedes S350 SD uit 1985

Quote Originally Posted by Ariffi View Post
    er wordt door sommige beweert dat de invoerbelasting vanaf 2011?? wordt afgeschaft. weet jij daar wat over?
    Dat wordt altijd gezegd, maar altijd wordt het weer verlengt.

Ze willen dat de Marokkanen uit het buitenland zoveel mogelijk in Marokko investeren zodat ze altijd blijven terugkomen en nu met die 65+ zodat de oude mensen meer naar Marokko gaan of voor helemaal zodat hun kinderen meer naar Marokko zullen komen.

Dat zullen ze gewoon zeggen zodat mensen haasten met auto's daar invoeren en zodat ze vaker zullen komen naar Marokko. als het wordt afgeschaft dan is het hoogstens voor een jaar en dan moeten ze het weer toe laten.

Ik vroeg laatst aan een douaneambtenaar van gaat die 65+ regeling stoppen?
    Zijn antwoord: die zal stoppen en terugkomen als jij boven de 65 bent dan kan je er ook nog van profiteren haha:D.

Quote Originally Posted by Ariffi View Post
    graag wil het te betalen bedrag van de volgende auto weten:
    Mercedes S350 SD uit 1985
    Normaal invoeren is: 182 435 DH (18.000,- euro ongeveer)
    voor 65+ of meer dan 80% arbeidsongeschikt: 86 585 DH (8.000 euro ongeveer)

Het scheelt dus 10.000 euro

Auto's ouder dan 15 jaar worden zwaar belast in Marokko en daarom is het zo duur:)

de 6000 euro extra die je moet betalen kan je beter een nieuwere type van kopen en je betaald minder :)

Hallo Nerd,

Zo te zien weet je veel over de invoer rechten van een auto in marokko.
    Ik vroeg me af of je ook weet of iemand die terug is gekeerd naar om marokko ook recht heeft om een auto in te voeren? Hij is al boven de 65 ontvangt nog wel een aow uitkering maar heeft hier geen verblijsvergunning meer.

Graag hoor ik of je me hier wat meer over kan informeren.