Page 1 of 5 123 ... LastLast
Results 1 to 10 of 41

Thread: De film Rissalah.

*~Kama Toedinoe Toedaan~* Faith's Avatar

Default De film Rissalah.

Heb hem gisteren voor de mijoenste x bekeken, en hij blijft me maar ontroeren maschaAllah, ik zit dan echt te janken bij elke pakkende zin en als ze 'Hamza' doden, dan spoel ik snel door, kan daar echt niet naar kijken:(

Ik ben praktisch met die film opgegroeid, jullie ook? Tevens ook Omar Almukhtar, echt mooie films zijn dat:love:. Maar nu las ik ergens dat je eigenlijk die films niet mag bekijken Weet iemand daar meer van?
    Last edited by Faith; 24-12-2010 at 03:19.

Rainbow__'s Avatar

Heb hem ook en 1x bekeken, en vond hem zo mooi en ontroerend, dat ik hem niet meer wil zien. Hoor ik de naam Hamza in de film moet ik huilen

Het is dan ook práchtig om te zien hoe hij in de film zich bekeerd tot de Islam. MaschaAllah, gewoon prachtig om te zien, heb deze film echt zó vaak gezien, en nog blijft ie mooi.

❤Under the Tuscan sun❤ Carpe Diem's Avatar

Volgens mij mag je die film wel zien hoor..
    Ik ga ff voor je kijken of ik er wat over vindt
    twarieg settach go ghyour
    Nossa, nossa Assim você me mata
    Ai se eu te pego Ai ai se eu te pego
    Delícia, delícia Assim você me mata

Er zitten vele fouten en innovaties in de film die niet gebasseerd zijn op de juiste Sirah (biografieen). Om maar te zwijgen dat ze daar een aantal metgezellen verbeelden die ook nog eens geschoren of half geschoren zijn. De vrouwen van de metgezellen die verbeeld worden enz enz..De hele film is verboden door geleerden

Quote Originally Posted by El Tetouany puro View Post
    Aan het begin van die film staat erop dat de film is goedgekeurd door Al Azhar universiteit en door de shi3a zelfs.
    Anders maken ze zoiets niet.
    Ja klopt maar blijkbaar zijn andere het daar weer niet mee eens
    Alsof er iets slechts in wordt laten zien

tamazight_girrl's Avatar

Iwa Ghair inshallah heb de film ook vaak gezien en hij blijft mooi masallah.
    Geluk zien, is kijken met je hart.

Quote Originally Posted by Faith View Post
    Het is dan ook práchtig om te zien hoe hij in de film zich bekeerd tot de Islam. MaschaAllah, gewoon prachtig om te zien, heb deze film echt zó vaak gezien, en nog blijft ie mooi.
    Ja mooie film Macha'Allah, ben er ook echt mee opgegroeidd.
    Toen ik mijn ouderlijke huis ging verlaten,, was de Rissalah dvd het eerste dat ik had gekocht uit de beverwijk.
    de film van Omar heb ik nog niet gekocht omdat ze daar geen Nederlandse ondertiteling voor hadden(toen)
    Bestaat hij nu wel met Nederlandse vertaling?? weet iemand dat??
    Het ontroerendste(zijn er heel veel) vond ik toch de adhaan van bilal...die was echt zo mooi Macha'Allah
    Ook toen de kameel de plek had uitgezocht waar de moskee zou worden gebouwd(misschien leg ik t wel verkeerd uit hoor,, begrijp niet zo heel goed Arabisch) enz enz..
    En natuulijk hun terugkeer naar huis,, en dan het liedje tala3a lbadroe 3alaina...omg toen die man de zand van de grond pakt,, toen de ene de muur ging kussen..Macha'Allah mooie film:love:
    tesriet nwanzaar

Quote Originally Posted by ayalou View Post
    Ja mooie film Macha'Allah, ben er ook echt mee opgegroeidd.
    Toen ik mijn ouderlijke huis ging verlaten,, was de Rissalah dvd het eerste dat ik had gekocht uit de beverwijk.
    de film van Omar heb ik nog niet gekocht omdat ze daar geen Nederlandse ondertiteling voor hadden(toen)
    Bestaat hij nu wel met Nederlandse vertaling?? weet iemand dat??
    Het ontroerendste(zijn er heel veel) vond ik toch de adhaan van bilal...die was echt zo mooi Macha'Allah
    Ook toen de kameel de plek had uitgezocht waar de moskee zou worden gebouwd(misschien leg ik t wel verkeerd uit hoor,, begrijp niet zo heel goed Arabisch) enz enz..
    En natuulijk hun terugkeer naar huis,, en dan het liedje tala3a lbadroe 3alaina...omg toen die man de zand van de grond pakt,, toen de ene de muur ging kussen..Macha'Allah mooie film:love:
    Je beschrijft idd het pakkendste gedeelte van de film:love: Die laatste Adhan van de film, tranen rollen gewoon over je wangen.
    Omar Almukhtar bestaat al jarenlang met ondertiteling en heb die ook in mijn bezit. Dus je kunt hem gewoon halen in Beverwijk.

Of toen Bilal als slaaf Omar moest slaan met de zweep en hij weigerde..:huilen: Of toen ze niet meer bang waren om het geloof te uiten, nagroezjoe mina adolomaat ila Nour, vanuit de duisternis naar het licht:love:

Quote Originally Posted by Carpe Diem View Post
    Er zitten vele fouten en innovaties in de film die niet gebasseerd zijn op de juiste Sirah (biografieen). Om maar te zwijgen dat ze daar een aantal metgezellen verbeelden die ook nog eens geschoren of half geschoren zijn. De vrouwen van de metgezellen die verbeeld worden enz enz..De hele film is verboden door geleerden
    Zoiets las ik al, maar de film is zó pakkend, kan me echt niet voorstellen dat ie verboden is om te kijken:(