Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 22

Thread: De wonderen van profeet Mohammed

Default De wonderen van profeet Mohammed

Abu Jahl was zonder twijfel een van de grootste vijanden van de profeet, Allah's vrede zij met hem. Hij was de grootste peskop en wou altijd fouten zoeken in Mohammad's openbaring.
    Abu Jahl had een keer een groot steen opgetild en wou van achteren stiekem de profeet om zijn hoofd slaan. Abu Jahl zag twee slangen in de nek van de profeet en de steen viel van zijn hand en hij rende weg. Een ander keer wou hij de profeet met een mes doden, terwijl de profeet aan het bidden was. Hij kwam dichtbij en oppeens werd hij bang en bewoog zijn handen alsof er een muur tussen hen was. Hij rende weg en de profeet zei, 'Als hij nog iets dichterbij was gekomen hadden de engelen hem in stuken gescheurd
    israfiel, de man!

Overgeleverd door Ibn Umar, moge Allah altijd tevreden over hem zijn, 'De profeet gaf altijd zijn Khutbah's naast een dadel boom. Toen er een preekstoel werd gemaakt, ging hij niet meer naast die dadel boom zijn Khutbah's geven. De dadel boom begon te huilen, en de profeet, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, wreef zijn hand over de boom en het werd stil'. [Overgeleverd door Imam Bukharie].
    israfiel, de man!

Een jongetje die niet kon praten werd naar de profeet, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, gebracht. De profeet vroeg hem, 'Wie ben ik?' de jongen antwoordde, 'Jij bent de boodschapper van God' en hierna kon de jongetje weer praten.
    Een oud blinde man werd naar de profeet Mohammad, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, gebracht. De profeet wreef zijn spuug om zijn ogen, en de man kon weer zien, zelfs beter dan eerst is er genoteerd. Mohammad bin Hatib zei, 'Ik was jong, en er was kokend water op mij gevallen. Mijn vader bracht me naar de profeet van God, vrede zij met hem, en hij wreef zijn spuug over mijn verbrande lichaamsdelen en hij begon te bidden. Onmiddelijk geneesden de wonden
    israfiel, de man!

Imam Ahmad vermelde op gezag van Djabir ibn Abdoellah die zei: We keerden terug van een van onze reizen met de Profeet vrede zij met hem.,toen we bij een tuin aankwamen die aan Banie an-Nadjdjar behoorde.
    Toen we proberenden de tuin binnen te gaan , stond daar een kameel. Niemand kon de tuin binnengaan zonder dat de kameel hem aanviel. Toen de mensen dit aan de profeet vrede zij met hem vertelde, ging hij de tuin binnen en riep de kameel. De kameel kwam, raakte met zijn snuit de grond aan en knielde voor de profeet vrede zij met hem neer. De profeet zei daarna: Breng de halster voor me,vervolgens bond hij hem vast en gaf hem terug aan de eigenaar. De Profeet keerde zich om naar de mensen om en zei: Er is niets dat tussen de hemel en de aarde bestaat, dat niet weet dat ik de boodschapper ben van Allah de verhevene, behalve de ongehoorzamen onder de djins en de mens
    israfiel, de man!

Er is genoteerd dat een keer de profeet Mohammad, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, zijn rituele reiniging had verricht en wou zijn schoenen weer aantrekken.

Hij trok eentje aan en wou de andere pakken toen een vogel die schoen in haar bek meenam in de lucht. Een slang viel eruit, en hierna wierp de vogel de schoen naar de profeet. Hierna keek hij altijd in zijn schoenen voor het aantrekken.
    israfiel, de man!

Macha'Allah..
    Hoe kom je hier aan? Heb je het van een boek overgeschreven? zoja welke?
    Want kan niet zien wie dit heeft overgeleverd?
    tesriet nwanzaar

israfiel, de man!

Baraka Allahoe Fiek,, ik zal m ook aanschaffen Incha'Allah.
    tesriet nwanzaar

De kufaar daagden de profeet uit en zeiden, 'Als jij de profeet bent van God, splijt de maan in tween'. De profeet maakte een Dua en Allah accepteerde zijn smeekbede, en de maan werd in twee stukken gespleten,
    de ene kant werd aan de ene kant van de berg gezien en de ander deel van de maan aan de ander kant van de berg. Zelfs vandaag de dag zeggen wetenschappers, de maan was in twee delen en is weer tegen elkaar gebotst en n geworden. Er kwamen nomaden die ook zeiden de maan in twee stukken te hebben gezien. De kufaar zeiden ondanks dit, 'toverij'

Koran 2:99. En Wij hebben jou voorzeker duidelijke tekenen gegeven en niemand, dan de overtreders, verwerpt ze.
    israfiel, de man!

Op een dag zat de profeet, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, tegen zijn metgezellen te praten onder een muur. Van boven wou een jood van Bani Nadr een grote steen op zijn hoofd gooien. Toen hij die steen aanraakte verlamden zijn beide handen.
    israfiel, de man!